zondag 4 december 2011

Ze mag naar huis :)

Vrijdag 25 november

Lief mag naar huis! Ik vind het spannend.. Kan ik haar wel net zo goed helpen als de verpleegkundigen in het ziekenhuis? Ik ben stiekem een beetje zenuwachtig..

Ik had nog zoveel willen doen, boodschappen, opruimen, schoonmaken.. Het is me niet gelukt.. Hoewel ik heel graag bij haar ben en blij ben dat ze dat ziekenhuisbed mag verlaten, kost de rit maar het ziekenhuis me veel moeite. Het is net een rotstuk vanuit huis.. De terugweg maar weer een andere route nemen, net als gister.. Dat helpt iets. 

Aan het einde van het bezoekuur stap ik haar kamer binnen. Haar ouders zijn er. De vermoeidheid is van hun gezichten af te lezen. Kort na mijn komst vertrekken ze naar huis. 

Ik krijg van de verpleegkundige uitleg over het vervangen van de pleisters en van de drain. We hadden gehoopt dat lief zonder drains naar huis zou mogen maar helaas zit er nog eentje in. Volgende week zal deze er ook uitmogen. 
Ik begin de kaarten, tekeningen, versiering en andere persoonlijke spulletjes te verzamelen en moet twee extra plastic tasjes vragen om alles mee naar huis te kunnen nemen. Ik loop alvast een keertje naar de auto om de eerste lading erin te leggen en als ik boven kom is lief klaar voor vertrek.

Thuisgekomen kruipen we samen effies onder de wol. Het zijn een paar vermoeiende dagen geweest en we hebben het samen in een bedje liggen gemist. 

Als we ons na een paar uurtjes weer wat fitter voelen besluit ik te reageren op de vraag van een vriend om langs te komen. Hij staat korte tijd later op de stoep en blijft tot 'snachts gezellig kletsen op de bank. Mooi om iemand die nog niet zo lang in ons leven is toch zo dichtbij te hebben. Heel fijn. Hij is de regisseur van de musical waarin ik speel en lief de regie assistente is geworden. Een leuke klik hebben zij samen ook, heel tof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten