donderdag 22 december 2011

Nieuwe werkplek?

Maandag 19 december

Na een kleine 4 uur slaap stap ik lichtelijk vermoeid het bed uit. Lief wordt wakker en ziet aan mn hoofd dat het een zware dag zal gaan worden.

Als ik het kantoor binnenstap tref ik een oude bekende en babbel met hem over hoe het nu thuis gaat en hoe het met hem gaat. Ik wissel met hem van gedachten over mijn visie op mijn huidige en mogelijk toekomstige werkplek en merk dat ik eigenlijk geen zin heb om naar mijn afdeling te gaan. Met lood in mijn schoenen loop ik de trappen naar boven en bedenk me dat ik hier echt iets mee moet..
Ik zoek mijn chef maar die heeft geen tijd. Ik besluit nog wat in te lezen en zie dan collega's naar de lunch gaan. Ik mis de "hé moet jij ook nog eten, ga je mee?" maar probeer me hier niet aan te storen. Als ik klaar ben met mijn bladzijde besluit ik ook richting kantine te vertrekken. Ik whatsapp met lief en voel me ellendig.. Als ik de kantine inloop en de collega's zie, ga ik daar bij zitten. Ook een chef zit erbij. Als ze vraagt hoe het gaat, vertel ik haar over de afgelopen week en dat het niet echt meezit qua hoeveelheid behandelingen. En dan trek ik mijn stoute schoenen aan.. Ik merk dat ik het niet langer voor me wil houden maar eigenlijk was mijn plan om het met de chef te bespreken. Omdat hij waarschijnlijk pas volgend jaar tijd zal hebben, vertel ik het toch aan haar.. Ik zeg haar dat ik merk dat het werk dat ik nu doe me geen energie geeft en dat ik een plek weet die veel beter bij me zal passen. Ze vraagt me of er een vacature is en ik zeg haar dat die er is. En dan zegt ze me dat ze me helemaal begrijpt en erachter staat. Dat ze dan wel een gat hebben maar dat zij het belangrijker vindt dat ik op de juiste plek zit en niks heeft aan een collega die niet gelukkig wordt van het werk dat ze doet. Ik ben blij verrast en stap daarna naar de districtsleiding om één en ander in gang te zetten. So far so good.. Ik hoop binnenkort een overstap te kunnen maken :-)

Na 5 uurtjes werken besluit ik naar huis te gaan. In de auto bel ik met wat mensen en merk ik dat mijn energie direct weer wat is verhoogd. Zou er dan ook weer eens wat positiefs voorbij komen in deze energievretende tijden? Ik hoop erop, het zou leuk zijn!

Vanmiddag is een vriendin bij lief op bezoek geweest. Lief vertelt dat ze dat heel fijn vond en dat het haar ook behoorlijk wat energie kost. Toch blijft het fijn om iedereen even te zien en te kunnen knuffelen. En verder blijft het natuurlijk gewoon dezelfde Wendy en vindt ze het ook heel leuk om gewoon te kletsen over wat iedereen zoal bezighoudt.

Aan het einde van de middag breng ik lief naar de mondhygieniste. Haar afspraak blijkt op het laatste moment een half uur te zijn doorgeschoven dus we wachten tot na 17:00 uur voordat lief eindelijk naar binnen mag. Ze wordt netjes geholpen en mag over een half jaar weer terugkomen. Da's ook weer een puntje van het lijstje. De komende weken de gaatjes vullen en dan is het gebit weer helemaal in orde.

Na het eten vallen we tegen elkaar aan op de bank in slaap. Na een uurtje worden we wakker. Een basketbalmaatje komt straks langs dus lief gaat effies met de hondjes naar buiten terwijl ik koffie zet en nog wat troepjes opruim. Na een gezellig avondje bijkletsen met Sab duiken we ons bedje in voor de volgende onrustige nacht..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten