zondag 11 december 2011

Weer werken en een gala

Dinsdag 6 december

En dan breekt de dag aan waarop ik sinds een paar weken afwezigheid weer ga werken. Ik vind het lastig omdat dit tevens de eerste dag in mijn nieuwe functie is. Omdat we 's avonds in Brabant naar het pepernotengala gaan, start ik m'n werkdag wat later zodat ik direct doorkan daarna. Ik zal de eerste week beginnen met zes uurtjes per dag omdat ik merk dat mijn energie niet super is. 

Wat onwennig start ik mn dag. Wat moet ik aan? Ik stap in m'n auto en begin aan m'n, wat voelt als, wereldreis naar het zuiden. Goh, wat heb ik dat het afgelopen jaar NIET gemist door m'n detachering.. Onderweg belt testpiet, de liefste piet van Nederland. Ze is genomineerd voor een gouden pepernoot tijdens het gala en kan er zelf waarschijnlijk niet bijzijn. Of ik, als beste vriendin van Test, haar plaats zou willen innemen. Superleuk en ik zeg direct "ja"! 

In Brabant probeer ik in korte tijd zoveel mogelijk leesvoer te verzamelen en wat nieuwe gezichten te leren kennen. Verder krijg ik het verzoek om morgen namens de regio naar een landelijk overleg te gaan. Ondanks het feit dat ik nog helemaal niet op de hoogte ben van de in's en out's van het onderwerp en het liefst wat rustiger was begonnen, ga ik toch akkoord. God zegene de greep, we zien wel wat het wordt. Het overleg is een kwartiertje rijden van huis dus da's een voordeel.

Lief heeft vandaag bezoek van een vriendin. Ze heeft een gezellige middag en uiteindelijk heeft de middag haar ook wat eye-openers gebracht, onder andere over het zuiniger omgaan met energie. Een bijzonder en fijn gesprek.

Aan het einde van de middag vertrekt lief vanaf huis met de bus naar Brabant. Haar eerste busreis sinds de operatie en ze merkt dat ze behoorlijk veel last van arm heeft. Op het station haal ik op en samen gaan we onderweg naar het gala. Daar aangekomen krijgen we vip-bandjes met dank aan testpiet en zitten we naast lieve Harold, aka Coole piet Diego. Samen met hem en een aantal andere pietenvriendjes hebben we een heerlijke avond. Uiteraard won Har de prijs, welke hij heel mooi opdroeg aan Madelief, een kleintje met Leukemie die hij dit seizoen bezocht. We hebben fijne gesprekken en krijgen dikke knuffels en zoenen en stappen daarna de auto in om via die mooie grote M naar huis te rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten