zondag 11 december 2011

Een stapje terug

Woensdag 7 december

Vandaag is een dagje van bezinning voor lief. Ze zit met zichzelf in de knoop en blijft thuis om wat tot rust te komen. De woorden van zowel het bezoek van gister als ook van een pietenvriendje gisteravond hebben haar doen beseffen dat ze niet altijd kan doorhollen maar ook de rust en tijd moet nemen om alleen te zijn, te rusten en dingen een plekje te geven. Vandaag gebruikt ze hiervoor.

Ik kom behoorlijk hyper van de bespreking terug. Ik zat met allerlei hoge piefen om tafel, sprak over een onderwerp waar ik niets vanaf wist en toch bracht ik het er behoorlijk vanaf. Een boost voor m'n zelfvertrouwen en een energiestoot. Op de terugweg bel ik lief en hoor dat haar dag niet heel lekker was. Ik rij langs de supermarkt en doe boodschapjes voor het avondeten. Thuis vind ik lief down en wat teruggetrokken. Ik demp m'n energie en samen kletsen we wat. Daarna neem ik de hond mee naar buiten. Lief is heel duizelig en voelt zich niet fijn. Ik wil daarna beginnen met koken maar lief neemt het over. Terwijl ik nog snel wat musicalliedjes doorneem voor de repetitie, kookt lief het eten. Hoewel ik weet dat ze zich niet fijn voelt, neem ik het niet terug over. Ik zie dat ze zich schuldig voelt en wat wil doen. Later praten we erover en is het goed. Ik ga zonder haar daarna naar de repetitie. 
'savonds in bed vertelt ze me over het stapje terug dat ze moet gaan zetten en het doseren van energie. Als er iemand op bezoek komt dan vindt ze dat echt superfijn, maar moet ze er wel rekening mee houden dat ze niet nog een afspraak plant die dag. En als we een drukke dag hebben gehad moet ze ervoor zorgen dat de dag erna echt een rustdag is. Best lastig omdat er zoveel leuks voorbij komt en het voor haar makkelijker is om door te rennen dan een pas op de plaats te maken, maar ze realiseert zich dat het wel het beste voor haar is nu. Ik merk dat ze de ochtend na een intensieve dag ook veel minder uitgerust wakker wordt en vaak ook behoorlijk down is. Ik hoop dat ze hier zelf meer balans in weet te brengen en ik zal er zijn om haar te herinneren aan haar goede voornemens :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten