zondag 18 december 2011

De dreads gaan er weer in :-)

Dinsdag 13 december

Vandaag ga ik weer naar m'n werk. Ik ben vroeg weg aangezien ik om 08:00 uur in Brabant word verwacht voor het kerstontbijt. Hierna heb ik een bespreking met collega Frank die net als ik net op de afdeling is begonnen en een paar weken geleden dezelfde opleiding afrondde als ik een aantal jaren geleden deed. We liggen goed op één lijn en begrijpen elkaar. Erg fijn om zo iemand te hebben. 

Als ik tussen de bedrijven door even informeer bij lief hoe het gaat hoor ik da de fysiotherapie die ochtend niet zo was bevallen.
Later die ochtend is ze met haar moeder naar de plastisch chirurge geweest. We hadden er allebei toch best een beetje een knoop van in onze maag omdat de verpleegkundige gisteren sprak over mogelijke afstoting van de prothese..
Gelukkig was de chirurge erg tevreden met haar werk en gaf aan dat de borstspier die over de prothese geplaatst is nu in een soort voortdurende kramp ligt. En mogelijk dat ze door haar val een klein scheurtje in de spier heeft gekregen waardoor hij extra opspeelt.. Maar al met al dus een positief bericht van de plastisch chirurge.. En dat is eigenlijk de eerste keer dat lief van een doktor terugkomt met positief nieuws.. Bijzonder momentje..

Op mn werk heb ik na de lunch een gesprek met een informatieman over het onderwerp waarmee ik mij de komende tijd bezig zal gaan houden. Hij heeft een uur de tijd omdat hij daarna een vergadering heeft. Ik probeer zoveel mogelijk van hem op te steken, vooral ook omdat dit de enige manier is waarop ik momenteel info tot me kan nemen. Lezen is echt heel lastig met zo weinig concentratie en zo'n vol hoofd. Daarom hoor ik liever van mensen hoe het zit dan dat ik het lees. De bespreking die hij na onze afspraak heeft blijkt over hetzelfde onderwerp te gaan en hoewel ik eigenlijk al behoorlijk vermoeid was en graag richting huis had gegaan besluit ik toch ook aan te sluiten bij deze vergadering.

 Hier word ik door de voorzitter voorgesteld aan de aanwezigen en hoor ik dat ik de plaatsvervangend voorzitter ben van deze tweeweekelijkse vergaderingen. Voor mij een vrij bijzondere manier van communiceren.. 'tis maar goed dat ik dus m'n bespreking met die infoman net toevallig voor deze vergadering had gepland en hem vroeg mee te mogen gaan, anders had ik er niet eens bij aanwezig geweest.. En lijkt me toch wel handig als ik een beetje weet wat er speelt.. 
Al met al word ik er een beetje verdrietig van. Ik vertrek naar huis met in gedachte dat ik hier de volgende dag even over ga praten. 
Onderweg naar buiten tref ik nog een andere collega die mij ook verwonderd achterlaat.. Hierover misschien later meer, ik zal toch wat discreet moeten blijven in wat ik hier schrijf, maar ik ben al met al toch zo verwonderd dat ik er iets van kwijt wil hier..

Thuis hoor ik van lief over haar bezoek aan de fysio. Het was op z'n zachts gezegd niet echt haar type mens... Ik hoop dat ze snel bij mijn fysio terecht kan. Da's diegene die wij laatst al waren tegengekomen en die wel erg tof is en lief ook zal behandelen als een jonge actieve vrouw in plaats van als een 80plusser die klaar is voor een verzorgingstehuis..

Onderwijl heeft de moeder van lief haar dreads weer ingedraaid! Lief kan haar haar nu zelf toch niet echt doen en dan zijn dreads handiger en daarnaast voelt ze zich weer veel meer zichzelf ermee :-) Nu de chemo wordt uitgesteld omdat er eerst bestraald gaat worden zal ze voorlopig nog niet kaal worden en kan ze haar dreads dus nog even in.

Met z'n drietjes eten we een lekker happie. Omdat ik me niet zo lekker voel ga ik daarna boven op bed liggen terwijl moeders de dreads afmaakt op de bank beneden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten