maandag 19 december 2011

Kerstsfeer in huis


Vrijdag 16 december
We zijn allebei behoorlijk uit het veld geslagen door het nieuws van de oncoloog en de toch behoorlijk intensieve bespreking en behandeling van de radiologe deze week. Daarom doen we het vandaag wat rustig aan en ben ik ook niet naar mijn werk gegaan. Omdat de verpleegkundige van de oncoloog had aangegeven dat voor de chemo het gebit van lief goed in orde moest zijn, heb ik bij mijn tandarts en mondhygieniste een afspraak gepland voor lief. Door de chemo zal haar weerstand verlagen en ook de kwaliteit van haar speeksel afnemen. Hierdoor bestaat de kans dat een klein gaatje of een ontsteking snel voor problemen kan zorgen. En dat willen we natuurlijk niet.

Einde van de middag lopen we daarom de tandartsenpraktijk binnen en wordt lief vriendelijk en vakkundig geholpen door haar nieuwe tandarts. Gelukkig blijkt haar tandvlees goed gezond en heeft ze alleen enkele kleine gaatjes. Hiervoor worden een paar afspraken ingepland zodat deze ruim voor de chemo zullen zijn gevuld. Maandag staat nog een afspraak met de mondhygieniste en dan is dat dus netjes afgehandeld. Het heeft soms wel wat weg van een fulltime baan.. Afspraken maken, zaken regelen, tijdsplanningen bijhouden.. Opzich dus ook niet gek dat we er moe van zijn. Natuurlijk word je dat door de heftige zaken die er op je af komen en het slechte slapen hierdoor.. Maar daarnaast is het regelen en de bezoekjes naar de diverse ziekenhuizen ook een extra dayjob. Wel jammer dat lief er geen fulltime salaris tegenover heeft staan.. Dat zou de pijn nog een heel klein beetje verzachten en de mogelijkheden om te genieten weer wat vergroten.. Maar helaas, zo werkt dit dus niet..

Omdat ik de laatste paar weken enorm baal van de kleine tv die ik inmiddels zo'n tien jaar heb en ik in het krantje van de Makro een grote broer van de tv die aan de slaapkamermuur hangt had zien staan, rijden we naar de Makro. Eigenlijk past zoiets niet echt in het budget, maar toch kon ik de verleiding niet weerstaan.. Een mooie 42 inch 400 Hrtz HD LED-tv van Philips met internet en ambilight ligt "plots" toch op ons winkelwagentje.. Jammer dan hoor.. Dan gaat mijn eindejaarsuitkering daar maar aan op, en wat spaargeld, en de vakantiebonus, en.. najah, BOEIEN!
Lief zal de komende tijd veel op de bank zitten en dan moet je toch iets leuks hebben om naar te kijken..
Verder genieten we van een appelbol, scoor ik nog een leuk tuniekje voor de komende kerstvoorstellingen van PedalPoint en nemen we stokbroodjes en lekkere vleeswaren mee voor vanavond.

Helaas bellen er wat mensen af voor ons "help-ons-huis-in-kerstsfeer-komen"-feestje maar gelukkig komen Rick en Ranja wel :-) Samen gaan ze het raam te lijf met sjablonen en spuitsneeuw en hebben we reuzeveel lol. Onderwijl zoek ik op zolder de kerstboom op en krijgt hij een mooi plekje in de woonkamer. Vol met roze en paarse ballen staat hij mooi te wezen.. Ook de buurvrouw komt langs en samen met Rick trekken we de TV uit de doos en zetten 'm op het eerst zo groot lijkende kastje. Nu steekt de tv er gewoon aan beide zijden overheen :-) We eten stokbroodjes en genieten van het gezelschap. Dankjulliewel lieve vrienden voor deze relaxte avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten