vrijdag 30 december 2011

Tweede kerstdag

Maandag 26 december

Vandaag zijn we lekker lang in bed blijven liggen. We vielen, zoals gebruikelijk de laatste tijd, wederom erg laat in slaap dus het was lekker om weer eens geen wekker te horen. We ontbijten met kerstkransjes en wandelen daarna in een klein uurtje met de hondjes naar m'n ouders. Daar hebben we een relaxte avond met de grillplaat als gourmetvariant. Lekkere visjes en vleesjes en een ijsje toe, bijgestaan door prosecco.. 

We worden verwend met een smoothiemaker, vers fruit wat erin kan en geld om samen iets leuks mee te doen. Heel lief en we zijn er eigenlijk een beetje stil van.. Mams verwennen we met een lekker douchegelletje en stoelhoezen voor in haar nieuwe auto, paps krijgt een boek. En samen krijgen ze kaartjes voor het optreden van pedal point met de Top2000 in het theater aanstaande donderdag. 

We zijn moe. Moe van alles dat de afgelopen tijd op ons af is gekomen, moe van alles wat lief heeft moeten doorstaan, maar ook moe van de onzekere en drukke ziekenhuistijd die komen gaat. We maken het daarom niet al te laat en wandelen weer door het park naar huis. Echt een voordeel dat het nog zulk lekker weer is voor de tijd van het jaar. Geen regen, sneeuw of koude wind. Vooral 's avonds laat en 's nachts genieten we daar erg van. 

Door de vermoeidheid vertrekken we vrij abrupt bij m'n ouders. Zonder ze echt gedag te hebben gezegd lopen we als twee zombies het park door. Lief is halverwege de wandeling echt op maar dapper stapt ze door. Als we thuis voor de deur staan ontdekken we dat ik m'n huissleutels bij m'n ouders heb laten liggen en dat lief haar sleutels ook niet bij zich heeft. Gelukkig wel een telefoon dus niet veel later staat paps met zijn nieuwe auto en met m'n bosje sleutels voor ons.. 

We gaan direct naar boven. Ik help lief uit haar kleren en leg haar op bed. Ze is echt gebroken. Twee gezellige maar drukke dagen met daarvoor ook twee dagen van inkopen doen eisen nu hun tol. Ze heeft pijn en probeert de meest fijne houding te vinden. Uiteindelijk valt ze met haar arm op een kussen in slaap. Ik merk dat ik in m'n kop zo bezig ben met de drukte van de afgelopen dagen en met wat er nu allemaal komen gaat dat ik voorlopig liever over haar waak en wakker blijf dan in slaap te vallen. Rond 04:20 uur begin ik echt moe te worden en doe ik het licht uit. Lief heeft er nu zo'n 2,5 uurtjes slaap opzitten en wordt wakker.. Fijn dat aflossen.. Terwijl ik in slaap val waakt lief dus over mij.. We zijn een fijn stel samen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten