zondag 13 november 2011

Pak ophalen en naar oma

Vrijdag 11 11 '11

Vanmorgen hebben we fijn wat uitgeslapen en zijn daarna richting Pijnacker gereden om een pietenpak op te halen bij een vriend.
Morgen is er een intocht waar we samen gaan pieten. Superleuk om nog even het echte sinterklaasgevoel te ervaren voordat we straks in de 25 graden zitten.. Dit is de eerste vakantie ooit voor mij waarbij ik wegga tussen intocht en pakjesavond.. Best gek om dan niet in Nederland te zijn maar ook zo'n heerlijk vooruitzicht om de warmte en rust nog even op te zoeken.. Al had ik natuurlijk veel liever een andere reden gezien voor deze trip..  Maar desalniettemin gaan we enorm genieten!

Nadat we het pak hebben opgehaald zijn we doorgereden naar oma in Delft en hebben daar gezellig een bakkie thee gedaan. Lief vond dat toch best spannend. Oma heeft zelf tot twee keer toe borstkanker gehad en ze hadden elkaar nog niet gezien na de diagnose dus zat er best wat lading op voor lief. Het was heel ontspannen en gezellig en de dames konden ervaringen uitwisselen over de gang van zaken in de ziekenhuizen en de medische staf en hoe het allemaal in z'n werk gaat. 
En ik kon eindelijk m'n fantoompijn vraag stellen.. Ik weet dat wanneer bijvoorbeeld een been wordt afgezet, men nog wel eens jeuk of pijn kan voelen in een teen terwijl heel dat been eraf is.. Ik vroeg me af of oma dat nou met haar borst misschien ook een had. Maar dat had zij nog niet gehad. Verder vertelde ze dat er bij haar 15 klieren uit haar oksel waren verwijderd en dat ze niet zwaar meer mag tillen. Maar dat doet ze stiekem wel gewoon met de boodschappen ;-) Maar dat ze dat dan ook wel merkte aan het dikker worden van haar arm daarna..
Lief kon vragen wanneer het haar van oma was uitgevallen.
Oma had haar agenda'tje van toen erbij gepakt en hield daarin een soort dagboekje bij. Zo kon ze terugkijken en zag ze dat tussen de eerste en de tweede chemo lief's moeder het haar van oma is komen afscheren. Ze wilde niet met hele plukken haar op haar kussen wakker worden en had toen inderdaad wel losse plukken al. Iets waar lief dus rekening mee kan houden.. 
Hoe gek het ook klinkt misschien, ik kan me voorstellen dat het kan helpen over dit soort zaken te praten met lotgenoten.. 

Op de terugweg naar huis keuvelen we over de komende sintperiode. Superleuk om samen te pieten. Ik probeer een leuke verrassing te regelen voor wat kids en zeg dat we dan samen wel een filmpje kunnen opnemen en daarna de kids kunnen bezoeken. Het zit nog zo in m'n kop dat lief er de 27ste bij is als piet bij het Club van Sinterklaasfeest in Ahoy.. En dat we daar dan wat kids kunnen verrassen.. Maa dan is ze net een paar dagen geleden geopereerd.. Dan kan ze er dus niet bijzijn. Omdat ik de boel daar coördineer en daarnaast de uitlaatklep wel goed kan gebruiken zal ik wel gaan..  Maar dat zij daar dus niet bij zal zijn is echt bizar.. Even een soort wake-up call ofzo.. Verdrietig zit lief naast me.. 'tis zo niet eerlijk.. Wel blij dat ze morgen meekan..

Hierna hebben we thuis de leftovers uit de koelkast gegeten. Morgen eten we bij de intocht en voor zondag moeten we nog even kijken.. Als het goed is komen dan lief's ouders en broer langs. 

Inmiddels is het alweer 03:28 uur en moet ik toch echt m'n ogen gaan sluiten.. Ik hoop dat het lukt.. Morgen best een druk dagje met een vast en zeker superleuke intocht! Het is een bijzondere omdat hij pas in de avond is en er allemaal fakkels en lampionen hangen.. Er gaan 175 pieten mee dus het wordt een supergroot feest. En de weersvoorspellingen zijn ook top, dus heel fijn allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten