vrijdag 18 november 2011

"Ik ben er zo van overtuigd dat ik de rest van m'n leven bij jou wil blijven."

Donderdag 17 november 

Nadat we vrij vroeg wakker werden, besloten we het ontbijt eens over te slaan en rustaan in bed te blijven liggen. Gelukkig was m'n koorts weer gezakt en leek ook m'n keelpijn minder. Nadat ik m'n nachtmerries heb verteld besluiten we de door ons geboekte duiktrip voor morgen een dagje op te schuiven.

 Rond 12:00 uur hebben we een paar strandbedjes opgezocht en hebben daar de hele middag heerlijk in de zon gelegen. Als de zon wat zakt, zien we dat de cabaña's vrijzijn en nog wel zon hebben en veranderen we van ligplaats. Ideaal die dingen. Eigenlijk gewoon een groot twee persoons bed op hoge poten met een rieten dakje. Omdat er één matras op ligt zie je ook hele gezinnen met kleine kids erop liggen. ideaal..

Ze deelt de soms mooie, soms bizarre stukjes uit het pinkribbon blad terwijl ik de dag beschrijf op m'n iPad.
Zo leest ze een soort post-it's voor. Eentje springt er direct uit omdat hij zo herkenbaar is: 
"mensen zeggen vaak 'bel me als er iets is' maar zo werkt het niet. Je wilt anderen niet belasten. Pak zelf de telefoon."

Ook een mooie die past bij hoe we zelf zijn:
"een buurvrouw die pannenkoeken bakt voor het hele gezin op de dag dat je  chemo hebt, en dat 6 keer". 
Ik denk echt dat wij ook zo zouden zijn. Dat wij ook iets betekenisvols zouden doen voor een ander. En dat ik ga blijven proberen dit voor haar te doen.

We praten over de gewoontes die we nu al ontwikkeld hebben. Zo zijn we altijd samen en gaan we na afloop eigenlijk altijd nog even de ziekenhuiswinkeltjes in. Waarom weten we niet, "gewoon omdat het kan". De laatste keer was in het UMC. Daar kochten we het pinkribbonblad en het blad Sint, de jaarlijkse Sinterklaasglossy. En we halen vaak een Bounty en delen hem dan, zo ook gisteren in de supermarkt weer.

En dan zegt ze: "Ik ben er zo van overtuigd dat ik de rest van m'n leven bij jou wil blijven." Mooier kan het toch niet?

Naast de diverse buffetrestaurants op het complex zijn er ook een Chinees en een Italiaan. Hiervoor moet je de dag vantevoren reserveren bij de receptie. Vanavond eten we bij de Chinees en dat beviel prima. 

Daarna bekijken we de comedy show van het entertainment team en besluiten lekker bijtijds ons bedje in te duiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten