woensdag 18 januari 2012

Nieuw jaar

Zondag 1 januari 2012

Als onze ouders al op bed liggen zitten wij nog even samen na te praten in de feestzaal. Het is inmiddels 03:00 uur en we kunnen de depri stemming moeilijk ombuigen. We besluiten naar bed te gaan. Over een paar uurtjes worden we weer verwacht bij het ontbijt en is er ook een nieuwjaarsmiddag bij oma, dus een beetje rusten kan geen kwaad.

Als ik in het bovenste bed klim kom ik er al snel achter dat het vrij krap ligt. Als ik daarna nog even wil gaan plassen is de ladder inmiddels van de bedrand gevallen. De sprong naar de grond is echt te groot maar gelukkig is lief ook nog wakker en zet ze de ladder op zn plek terug. Het is onhandige draai maar uiteindelijk land ik heelhuids beneden en kan ik plassen.

Als ik iets later eindelijk in slaap dommel, start een nachtmerrie. Ik zie in mn droom hoe mijn moeder vanuit het bovenste bed naar de wc wil komen en voorover het bed uitvalt. Ik schrik zwetend wakker. Als ik kort daarop weer indommel gaat mijn droom verder en zie ik hoe mijn vader pas de volgende ochtend wakker wordt en haar als een klein hoopje mens naast zijn bed op de grond vindt.. Opnieuw schrik ik wakker. Als ik direct daarop weer wegdommel hoor ik het bonken op onze hutdeur. Als ik opendoe staat liefs moeder daar die vertelt dat mijn ouders naar het ziekenhuis zijn. Ook hierop schrik ik weer wakker. Mijn hoge hartslag krijg ik maar moeilijk onder controle. Als ik tot rust ben gekomen merk ik dat slapen er niet meer inzit.

Na een douche gaan lief en ik met onze ouders ontbijten. Gelukkig blijkt iedereen ongedeerd. Er is niet door iedereen heel best geslapen maar er is in ieder geval niemand uit bed gevallen..

Na het ontbijt stappen we van boord en rijden met de ouders van lief mee naar oma. Daar komt de hele familie traditiegetrouw bij elkaar op de eerste dag van het nieuwe jaar. Na een paar uurtjes rijden we naar het huis van liefs broer en halen daar Rasco op. Met hem in de achterbak en pupje Toucan op schoot rijden we naar huis. Compleet gesloopt zijn we. We duiken fijn ons bedje in en doen even helemaal niets meer. Ik ben rillerig en heb hoofdpijn. Als ook mijn buik begint op te spelen blijk ik door de lage weerstand van de afgelopen tijd een griepje te hebben opgepikt. Niet echt handig aangezien ik gewoon morgen naar mn werk moet. Ik besluit het aan te kijken tot morgenochtend maar vrees het ergste..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten