woensdag 18 januari 2012

Dansen

Dinsdag 3 januari

Ik blijf vandaag nog ziek thuis. De nacht was er weer eentje van nachtmerries en koortszweet, ik blijf diaree houden, kortom een goeie griep. Ik hoop morgen of overmorgen weer te kunnen werken.

Lief heeft vandaag haar 6e bestraling. Nog 31 te gaan dus.. Het in houding brengen van haar arm doet nog erg veel pijn. Ik hoop dat ze hier snel meer verbetering in gaat merken want dit is echt waardeloos.

Omdat ik me nog steeds niet goed voel en het veel energie kost om een stuk auto te rijden hebben mijn ouders 'smiddags heel lief Nik opgehaald van haar logeeradres. Als ik net lekker ben weggezakt komen mijn ouders haar. Lief was inmiddels wakker van haar middagdutje en wilde er net uitgaan om het eten te koken. Ze gaat nog duf naar beneden om ze binnen te laten. M'n ouders hadden behoorlijk wat slecht weer gehad onderweg. Dat en nog wat andere zaken worden met lief gedeeld. Ik hoor flink gepraat en besluit ook naar beneden te gaan. Nog half in slaap kom ik de trap af, als er een wervelwind op me afkomt. Ik zie dat lief er van is gaan zitten.. Het eindigt in een kleine woordenwisseling tussen m'n moeder en mij, waarna ze vertrekken. Kort hierop stort lief effies in. Teveel en te druk was het. Ze heeft meer tijd nodig om wakker te worden en kan dan vooral niet teveel drukte tegelijk aan dr kop verdragen.. Ik zet thee en samen gaan we rustig wakker worden op de bank waarna lief de aardappeltjes schilt voor de verse frietjes.. Langzaam keert de rust weder. 

Tijdens het eten kijken we goeietijden en daarna twee dansfilms. Heerlijk samen niksen op de bank onder een fleecedekentje.. En had ik al gezegd hoe blij we zijn met de big ass tv? ;-)

Later op de avond dansen we samen door de woonkamer. Lief heeft vroeger veel gestijldanst. Op de boot met oud&nieuw ontdekte ze weer hoe fijn ze dansen vindt. Helaas dans ik alleen salsa, merengue, bachata, dus meer de latin dansen. Ik heb altijd al meer willen leren maar kwam nooit iemand tegen die dat ook wilde.. Dus wat ik zeg klopt nu ook weer echt: iedere dag wordt lief nog weer leuker en mooier. Vanavond, geïnspireerd door de dansfilm die we samen keken, dansten we in de commercial break samen door de kamer. De stoel ging aan de kant en lief legde mij de basis van chachacha, rumba, quickstep en wals uit. Zo fijn, zo samen.. Wat heb ik toch een prachtige vriendin.. Na de dansfilms besluiten we samen op dansles te gaan.

Als we de avondwandeling door het park maken praten we over ons huwelijksaanzoek. Wie vraagt wie, hoe zou het zijn en wanneer is de mooiste en beste timing.. Dat wij ooit samen gaan trouwen is zo vanzelfsprekend.. En stiekem weten we ook al wanneer de grote dag zal zijn..
Lief wil niet dat het aanzoek vasthangt aan haar ziekzijn.. Dus om die tussen behandelingen door te doen zou wel praktisch maar niet tof zijn.. En aan de andere kant wil je er ook iets speciaals van maken en dan moeten we niet het risico lopen dat ze zich niet goed voelt.. Al met al ook genoeg leuks om over weg te dromen dus.. 

Ik besef me hierdoor ook weer eens dat zo'n heftige ziekte zoveel meer met zich mee brengt dan alleen wat bezoekjes aan een ziekenhuis.. Het is niet "just a saying" dat je hele leven erdoor op z'n kop staat.. Het heeft écht invloed op alles.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten