woensdag 18 januari 2012

De eitjes groeien goed!

Maandag 2 januari 2012

Vandaag zou ik weer beginnen op m'n werk maar 'sochtends meld ik me ziek. Ik heb vannacht behoorlijke griep gehad en ben ziek, zwak en misselijk. Daarnaast merk ik dat ik oververmoeid ben maar de slaap niet best kan vatten. M'n lijf drukt effies op de noodrem en daar moet ik naar luisteren. 

Positief nieuws is dat lief minder vlekken lijkt te hebben na de bestraling. Haar huid speelde al na twee bestralingen op maar lijkt nu dus iets rustiger te worden. Hopen dat het zo blijft. Wel verandert haar borst van huidstructuur en model. Iets om in de gate te houden..

Vanochtend staat de eerste echo voor IVF gepland. Superspannend want hieruit gaat blijken of de blaasjes met daarin eitjes goed zijn gegroeid en kunnen ze ook inschatten wanneer ze mogen worden "geoogst".. Als dit binnenkort kan dan zou lief nog voor een tweede ronde kunnen gaan en hebben we meer kans op een bruikbaar eitje.. Er bestaat ook een kans dat de dosis voor de stimulatie van de eicelgroei te hoog is geweest. Dan zijn de blaasje overgestimuleerd en moet lief stoppen met de behandeling. Fingers crossed dus!

Hoewel ik me behoorlijk beroerd voel ga ik mee naar het ziekenhuis. En we krijgen positief nieuws! De blaasjes zijn goed aan het groeien en over een paar dagen mag ze terug komen voor een tweede echo! Eindelijk een opsteker!

Omdat we al in het UMC zijn voor de IVF gaan we bij de radiologie langs. Eigenlijk had lief vanmiddag pas de afspraak voor haar bestraling, maar we proberen haar aansluitend te kunnen laten behandelen. Dat scheelt toch weer een ritje.. Gelukkig zijn ze bij de radiologie heel meewerkend en kan ze direct door.

Het einde van de ochtend komen we thuis en kruipen in bed. Na wat uurtjes te hebben geslapen voel ik me ietsje beter. Helaas is de koorts nog niet weg en blijf ik buikpijn houden. De rest van de dag blijf ik in bed en doe niet veel.

Vanavond komt Mike het bad afkitten en gipsblokken om het bad gezet.
Superfijn omdat ik over een paar weekjes jarig ben en het tof zou zijn als het huis dan weer wat meer op orde is en vooral de woonkamer waar nu de gereedschappen en gipsblokken nog staan, is opgeruimd. Over twee weekjes komen schoonpa en -ma, de zwagers en schoonzus een zaterdag klussen dus ik denk dat het helemaal goed komt. Voor iedereen die de blog leest en zin heeft in een feestje: zaterdag 21 januari, dus op m'n verjaardag zelf, gaan we los :-) Je bent welkom om te komen!

Doordat ik overdag zoveel geslapen heb, ben ik 'savonds wat fitter. Ik stap daarom het bed uit en ga wat de kerstspulletjes opruimen. Lief is de hele dag duf en blijft lekker in bedje tv kijken. Met een voldaan gevoel stap ik na wat opruimen het bed weer terug in. Mn buik gaat tekeer en ik heb hoofdpijn. Ik zet nog wat oud&nieuw foto's online en iPad wat. Daarna is het alweer tijd om te gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten